close
تبلیغات در اینترنت
مروری بر اصول اولیه گام برداری در کوهستان
گروه کوهنوردی آریا بندر انزلی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


گروه کوهنوردی آریا به عنوان اولین گروه رسمی هیئت کوهنوردی بندر انزلی در راستای توسعه و ترویج این ورزش و جذب و تشویق افراد مخصوصا جوانان در استفاده کامل تر از طبیعت در جهت متعالی نمودن جسم و روح خود سال 1380 فعالیت خود را آغاز نمود و از آن تاریخ تا کنون پس از پشت سر گذاشتن مشکلات بیشماری علیرغم جمعیت کم شهرستان و فقدان کوه و توجه گسترده عمومی به بسیاری از رشته های ورزشی مخصوصا قایقرانی و فوتبال توانسته حضوری قابل قبول در عرصه کوهنوردی کشور داشته باشدو.........

پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :
رمز عبو را فراموش کرده ام
عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد



اولبن اصل در آمادگی بدن جهت انجام هر ورزش گرم کردن می باشد در کوهنوردی عمل گرم کردن به دو روش انجام می شود.

1.گرم کردن بدن با نرمش و انجام حر کات کششی در ابتدای حرکت.

2.گرم کردن بدن با راهپیمایی بسیار آرام و گام کوتاه در ابتدای حرکت.

گام برداری :اولین عضو فعال هر کوهنورد در ورزش کوهنوردی پاها می باشد و اگر شخص بتواند بطور صحیح از این عضو استفاده کند کمتر دچار خستگی می شود و رسیدن به این هدف مستلزم هماهنگی بین دستگاه تنقسی و اعضای دیگر می باشد.گام برداری صحیح به صورتی است که شخص به نفس نفس زدن نیافتد و این عمل اصلی دارد که به صورت مختصر آنها را بیان می کنیم.

1.در هنگام حرکت فاصله پاها باید به اندازه عرض شانه ها باشد.

2.کف پا باید روی زمین باشد.

3.پا نباید زیاد از حد باز شود.

4.گام خود را به صورت مستقیم بردارید و از عضلات قوی تری هستند استفاده کنید.

5.در هنگام گام برداری در شیب نباید گام دوم بیشتر از غوزک پای جلو بالا بیاید وهر چقدر گام برداری در شیب کوتاهتر باشد کمتر باعث خستگی می شود

6.در شیب ها باید حرکت را از حالت مستقیم به حرکت مارپیچ تبدیل کرد.

7.برگرداندن عضله به حالت اولیه بسیار مهم است (چون هر اندازه عضله فشرده تر و در حالت انقباض باشد انرژی بیشتری جذب می کند)

8.گام برداری باید آهسته و پیوسته باشد.

9.با تنظیم تنفس و گام  خود از بالا رفتن ضربان قلب و در نهایت خستگی زودرس جلوگیری کنید(در حالت عادی هر دو گام یک دم و بازدم )

10.تنفس باید بوسیله بینی و کامل صورت گیرد.

11.در حالت ایستاده و بدون خم شدن نفس بکشید تا تنفس کامل انجام شود.

12.از انجام حرکات زاید در هنگام گام برداری خودداری فرمایید.

13.در هنگام پایین آمدن پاها به اندازه عرض شانه ها باز و کمی بدن را به جلو خم کنید و زانو ها خم و به صورت اسکی باز حالت بگیرید و از پرتاب کردن پا به جلو خودداری کنید و سعی کنید که پای خود را تحت کنترل قرار دهید.

14.در زمانی که قصد استراحت دارید ابتدا سرعت خود را کم کنید تا ضربان قلب شما به حالت اولیه برگردد و هیچگاه بلافاصله بعد از یک حرکت ورزشی سریع ننشینید (به این کار اصطلاحا سرد کردن می گویند)




نوع مطلب : آموزشی، 
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 6 امتیاز توسط 6 نفر مجموع امتیاز : 13
تعداد بازدید مطلب : 9
چهارشنبه 03 ارديبهشت 1393 :: 21:3