close
تبلیغات در اینترنت
گروه کوهنوردی آریا بندر انزلی/اثر مایعات بر روی بدن در ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی آریا بندر انزلی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


گروه کوهنوردی آریا به عنوان اولین گروه رسمی هیئت کوهنوردی بندر انزلی در راستای توسعه و ترویج این ورزش و جذب و تشویق افراد مخصوصا جوانان در استفاده کامل تر از طبیعت در جهت متعالی نمودن جسم و روح خود سال 1380 فعالیت خود را آغاز نمود و از آن تاریخ تا کنون پس از پشت سر گذاشتن مشکلات بیشماری علیرغم جمعیت کم شهرستان و فقدان کوه و توجه گسترده عمومی به بسیاری از رشته های ورزشی مخصوصا قایقرانی و فوتبال توانسته حضوری قابل قبول در عرصه کوهنوردی کشور داشته باشدو.........

پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :
رمز عبو را فراموش کرده ام
عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد



در برنامه های کوهنوردی کم آبی و بی آبی یکی از مهمترین عوامل مستعد شدن کوهنورد به بروز بیماریهای ارتفاع سرمازدگی هیپوترمی خستگی مفرط عدم تمرکز و توجه به مسیر و گم کردن مسیر و بسیاری از مشکلات دیگر پزشکی می باشد.بدین خاطر مصرف کافی مایعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در اینجا مطلبی در زمینه اهمیت آب و میزان آن در ورزش آورده شده که توجه شما را به آن جلب می تماییم.توجه شود دریافت مایعات در قبل و در حین ورزش به هیچ عنوان محدود نشود.از تشنگی غفلت نکنید ولی تشنگی نباید به عنوان تنها معیار نوشیدن مایعات در نظر گرفته شود...........

پیش از ورزش: در طی 24 ساعت قبل از ورزش یک رژیم غذایی  متعادل از نظر ترکیب مواد غذایی داشته باشید و مایعات کافی بنوشید .2ساعت قبل از شروع 500میلی لیتر (حدود 2 لیوان متوسط) آب بنوشید و بلافاصله قبل از تمرین یا مسابقه نیم تا یک لیوان مایعات مصرف کنید.

در زمان ورزش:در طی ورزش مایعات را بلافصله پس از شروع و در فواصل کوتاه منظم  مصرف کنید . هدف جایگزین  کردن مایعات به میزانی است که در طی تعریق از دست می رود(تا حدی که مصرف مایع قابل تحمل باشد).در این زمان نوشیدن 0.5 لیوان مایعات در هر 20.15 دقیقه توصیه می شود.مایعات باید خنک (بین 8-15سانتیگراد)خوش طعم و در دسترس باشد.

بعد از ورزش:نوشیدن 1-2 لیوان مایعات بعد از مسابقه توصیه می گردد.نوشیدن 1لیوان مایع به همراه وعده های غذایی و 1 لیوان در بین وعده های غذایی مناسب است.بهتر است در وعده غذایی پس از مسابقه برای جبران سدیم از دسترفته نمک بیشتری به غذا افزوده شود.

100%مایع از دست رفته باید از طریق نوشیدن مایعات به میزان 1لیتر به ازی هر کیلو گرم وزن از دست رفته جبران شود.ولی در این میان باید به ادرار از دست رفته در طی بازسازی مایع نیز توجه نمود.در این دوره 50-25% مایعات مصرفی به شکل ادرار دفع می شود .نشان داده شده که جایگزین کردن حدود 1.5 لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن از دست رفته در طی ورزش حجم مایعات رابه سطوح طبیعی می رساند.




نوع مطلب : آموزشی، 
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 6 امتیاز توسط 6 نفر مجموع امتیاز : 26
تعداد بازدید مطلب : 56
سه شنبه 27 آبان 1393 :: 20:31